با استفاده از دانش TRIZ می توان به نتایج و دستاوردهای متعددی از جمله موارد زیر دست یافت:
– دستیابی به نوعی نگرش جامع علمی به ابداعات و اختراعات با استفاده از دانش TRIZ .
– شکل گیری جنبه های بسیار مهمی از علم خلاقیت شناسی.
– دستیابی به نوعی جهان بینی خلاق.
– کشف انواعی از راه حل ها برای مسائل ابداعی . یعنی مسائلی که با روش های معمولی متداول راه حل آنها به دست نمی آید.
– دستیابی به بهترین و موثرترین راه حل ها برای انواع مسائل علمی ، فنی ، انسانی و اجتماعی.
– پیش بینی روند ابداعات و اختراعات در آینده (خلاقیت شناسی آینده شناختی).
– ارائه آموزش های نوین مبتنی بر TRIZ در مدارس و دانشگاه ها (خلاقیت شناسی پرورشی مبتنی بر TRIZ)
– تسهیل و تسریع روند رشد و توسعه علوم و فناوری.
– با استفاده از TRIZ می توان فردی خلاق در زندگی و جامعه تربیت کرد و در نهایت جامعه ای خلاق پرورش داد.
– TRIZ سرعت توسعه و تکامل سیستم را افزایش می دهد و این توسعه و تکامل در جامعه منعکس می شود و سبب توسعه تمدن می گردد.
– با استفاده از دانش TRIZ می توان مشکلات و مسائل پیرامون خود را مدلسازی نمود و سپس با یک راه حل مهندسی اقدام به حل آن نمود.
– دانش TRIZ تقویت کننده استعدادها، دانش و تجربه می باشد. همه مواردی که در زندگی و در تصمیمات ما وجود دارد را تحت شعاع قرار می دهد و سبب می شود که به بینش خلاقانه و نوآورانه دست یابیم.
– هیچ محدودیتی برای استفاده از دانش TRIZ وجود ندارد.